دانلود نشریه مدارا | پرونده ویژه نابرابری

Modara 2

نشریه مدارا، در دومین شماره پرونده ویژه نابرابری را انتخاب کرده‌است. این نشریه ذیل انجمن علمی دانشجویی جامعه‌شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی با نگاهی جامعه‌شناختی منتشر می‌شود.

در مقدمه این شماره آمده‌است:

سال۹۹ را در‌ شرایطی آغاز کردیم که چندان تفاوتی با سال گذشته نداشت. همان سالی که پررنگ‌ترین تصاویرش با سرکوب اعتراضات مردمی و سرخوردگی‌های پیاپی گره خورده بود و با هدف گرفتن هواپیمای مسافربری و مبرا کردن حاکمیت از پذیرفتن مسئولیت‌هایش‌ به این روزهای کرونایی نیز سرایت کرده است و با شلیک به ناوچه‌ی کنارک مهر تاییدی بر پیگیری روند مشابه خود در سال گذشته زده است.

نابرابری قدمتی دارد به اندازه‌ی تلاش انسان برای زنده ماندن، هرچند که در هر پارادایم نگاه به این مفهوم و فهم آن روایت متفاوتی دارد و تبار تاریخی نابرابری بر‌اساس زمینه‌ی تاریخی بررسی آن متفاوت است.
و اما اکنون ما خود در موقعیتی نابرابر ایستاده‌ایم و راوی نابرابری هستیم.
مقوله‌ای که کلان‌ترین ساحت ساختاری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را شکل می‌دهد و رابطه‌ی موثری با شخصی‌ترین ساحت زندگی افراد دارد.

در دومین شماره نشریه‌ی مدارا قصد داریم در مفهوم نابرابری مداقه کرده و فهمی حداقلی از نابرابری را ارائه کنیم. روایتی از نابرابری در کرونا، از نابرابری جنسیتی، از نابرابری آموزشی، نابرابری مصرف، روسپی‌گری و نابرابری اقتصادی مطالبی‌ را به اشتراک بگذاریم.

بخشی از نشریه نیز به معرفی کتاب و فیلم حول موضوع نابرابری اختصاص یافته است، باشد که برای همراهانمان نیز مفید واقع شود.

برای چاپ شماره‌ی دوم نشریه‌ی مدارا قصد داشتیم ابتدا نسخه‌ی چاپی را منتشر کرده سپس نسخه‌ی الکترونیکی را به اشتراک بگذاریم که وضعیت نامعلوم کرونایی ما را ابتدا به سمت انتشار الکترونیکی نشریه سوق داد.

در این شماره یادداشت‌های ذیل را می‌خوانید:

مطالعه آنلاین و دانلود نشریه مدارا 2

[wp-embedder-pack url=”https://engare.net/wp-content/uploads/2020/05/Modara2_L.pdf” width=”100%” height=”500px” download=”all”][/wp-embedder-pack]

خروج از نسخه موبایل