فیلم هانا آرنت Hannah Arendt (2012)

کارگردان: مارگارته فون تروتا

فیلم هانا آرنت (2012) ساخته مارگارته فون تروتا است که به زیبایی بخشی از زندگی این فیلسوف بزرگ را به تصویر کشیده‌است. این فیلم مربوط به زمانی‌ است که آیشمن، به دست موساد دستگیر شده و هانا آرنت از سمت مجله نیویورکر مامور می‌شود که گزارش این اتفاق را پوشش دهد. نویسنده توتالیتاریسم (کتاب را در کانال دانلود کنید) در این گزارش برخلاف وضع موجود، آیشمن را مقصر نمی‌داند. اظهارات او که خود یهودی می‌باشد در مورد همکاری رهبران یهودیان انزجار گسترده‌ای را علیه او ایجاد می‌کند. او شاگر هایدگر می‌باشد و در گوشه‌هایی از فیلم ارتباط نزدیک این دو را نیز نشان می‌دهد.

مارگارته فون تروتا در مورد این فیلم می‌گوید:

“چطور می‌توانیم به وسیله فیلم زنی را که کارش اندیشیدن است به تصویر بکشیم؟ اصلاً چطور می‌توانیم او را در حال اندیشیدن نظاره بکنیم؟ وقتی داریم فیلمی درباره شخصیت‌های اندیشمند می‌سازیم، این بزرگ‌ترین چالشی است که در برابرمان قرار دارد”.

“می‌خواستیم فیلم‌مان چیز زنده‌ای باشد، نه درس تاریخ. می‌خواستیم آدم‌هایی که در آن سال‌ها در زندگی هانا آرنت نقشی داشتند، همسرش هاینریش بلوهر، معلم و معشوقش هایدگر، دوستش ماری مک‌کارتی، صرفاً به مثابه وسائل صحنه مورد استفاده قرار نگیرند، بلکه آدم‌ها زنده از گوشت و خون باشند”.

این فیلم را با زیرنویس فارسی در ابتدای نوشته مشاهده کنید. و برای دانلود از باکس زیر استفاده کنید.

[accordions title=”دانلود فیلم”]
[accordion title=”720p” load=”hide”]دانلود با کیفیت 720[/accordion]
[accordion title=”480p” load=”hide”]دانلود با کیفیت 480[/accordion]
[/accordions]

خروج از نسخه موبایل