دانلود ماهنامه قلمرو رفاه 40

photo 2018 11 04 23 08 43

شماره 40 ماهنامه تحلیلی «قلمرو رفاه» به عنوان نشریه تخصصی حوزه سیاستگذاری اجتماعی کشور منتشر شد. در سرمقاله این شماره به قلم متین غفاریان سردبیر ماهنامه، به موضوع ترمیم کابینه و دلایل و بسترهای آن توجه شده است: « وزرای جدید مسئولیت سنگینی برای اداره کشور در وضعیت کنونی برعهده دارند. باید منتظر بود و دید چهره‌های جدید کابینه چقدر برای وضعیت جدید آماده‌اند و چه تمهیداتی اندیشیده‌اند. معرفی وزیری با سابقه عضویت در صندوق‌های بازنشستگی و سابقه مدیریت در حوزه کلان اقتصادی و صنعتی برای وزارت رفاه، هم می‌تواند امیدبخش باشد و هم انتظارات را نسبت به آینده حوزه رفاهی کشور افزایش دهد. در این زمینه، توجه به قانون ساختار جامع تامین و رفاه اجتماعی می‌تواند امیدبخش و راهگشا باشد. باید گفتمان علمی قانون ساختار از حاشیه به متن بیاید.»

«عبور از بحران» عنوان پرونده اصلی این شماره از ماهنامه است. خروج یکسویه آمریکا از توافق برجام، بار دیگر این پرسش کلیدی را پیش‌روی سیاستگذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار داده که برای رویارویی موثر با مشکلات اقتصادی و عبور از بحران‌های موجود چه باید کرد؟ در این پرونده، همکاران ماهنامه پای صحبت‌های کارشناسان و پژهشگران حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نشسته‌اند تا به این پرسش پاسخ دهند که چگونه می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد و از تبعات زیانبار احتمالی آنها بر زندگی اقشار مختلف مردم، کاست.

این ماهنامه در شماره 40 خود، همچنین در پرونده‌ای دیگر، به تحولات سال‌های اخیر حوزه آموزش عمومی کشور پرداخته و می‌کوشد به به این سوال پاسخ دهد که آموزش چه جایگاهی در نظام کلان اجتماعی، رفاهی و تامین‌اجتماعی یک کشور دارد؟ کشورهای مختلف برای تضمین حق برخورداری همه آحاد مردم از آموزش همگانی چه اقداماتی انجام داده‌اند و چرا آموزش رایگان به عنوان یک حق مصرح در قانون اساسی، از نگاه برخی صاحبنظران در حال رنگ باختن است و تبعات آن چه خواهد بود؟

ماهنامه تحلیلی قلمرو رفاه در این شماره همچنین به بهانه انتشار کتاب جدید احمد سیف، اقتصاددان، مطلب اصلی بخش فرهنگ این شماره را به بررسی دیدگاه‌های این اقتصاد‌دان و بازخوانی کتاب جدید وی اختصاص داده و تلاش دارد با استناد به این کتاب، به این سوال کلیدی پاسخ دهد که چه موانع تاریخی و ساختاری در مسیر توسعه پایدار در ایران وجود دارد؟

معرفی فیلم و کتاب‌های تازه با موضوع‌های مرتبط با سیاستگذاری اجتماعی از جمله دیگر مطالب این پرونده است. شماره 40 ماهنامه «قلمرو رفاه» در 64 صفحه منتشر شده و در ادامه می‌توانید به صورت آنلاین آن را بخوانید یا دانلود کنید.

مطالعه آنلاین و دانلود:

خروج از نسخه موبایل